Handelsbetingelser & Betaling

Du har hos LJ-Data flere muligheder for betaling.
Der kan enten betales pr. Bankoverførsel, Kreditkort, ViaBill.
Du kan læse ViaBill's vilkår her: www.viabill.com/kredit Alle beløber skal være opgivet i DKK dog senest ved betaling.
Desuden har du som privat mulighed for at vælge om du vil have pakken leveret hjemme hos dig eller om du selv vil afhente den på dit lokale posthus.

Betaling pr. Bankoverførsel:
Vælger man at betale pr. Bankoverførsel sendes pakken først, når pengene er gået ind på LJ-Datas konto. det koster ikke mere end hvis du betaler med Kreditkort eller ViaBill kan vi typisk sende produktet samme dag som du bestiller.

Betaling pr. Konto:
Vælger du betaling med konto, skal du først oprettes som konto kunde hos os. (Kun muligt for offentlige institutioner og virksomheder hvor vi kan søge en kredit oplysning)

Sydbank, Haarby.
Konto 7059  000105030 - husk at opgive dit navn eller ordrenummer.

Leveringsbetingelser

1. Bestilling
Du kan bestille via Internet eller telefon.
Når du bestiller via Internettet modtager du en ordrebekræftelse i løbet af dagen i din browser og senere via E-mail (såfremt du har opgivet korrekt E-mail adresse)

2. Priser
Alle priser er incl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og der tages forbehold for force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Alle priser er excl. forsendelses omkostninger.

3. Fragt / Fremsendelse
Alle varer sendes med Post Danmark, og varer tilstræbes afsendt samme dag såfremt vi har modtaget din ordre / betaling inden kl. 14.00.
Priserne på forsendelsesomkostninger fremgår af Betingelser

4. Service under garantiperioden
Ved behov for service, kan du kontakte os på admin@lj-data.dk & +45 51 84 94 44
Varer der returneres til os (fortrudt køb eller garanti rep.) skal sendes med Post Danmark vedlagt en kopi, 
Pakken skal indeholde en fyldig fejlbeskrivelse, samt en kopi af købsfakturaen.
Varer til reparation vil blive returneret hurtigst muligt.
Såfremt der er fejl på varen vil denne blive sendt gratis tilbage til dig. Kan vores teknikker ikke finde fejl på et returneret produkt, vil den blive returneret pr betaling af test - med et gebyr på mellem 50 og 200,- kr + forsendelse.

5. Reklamationsret/garanti
REKLAMATIONSRET som loven foreskriver: Jurist i Forbrugerrådet, Sonny Kristoffersen, peger på de vigtige elementer i købeloven: Reklamationsretten er udvidet fra et til to år. De første seks måneder vil fejl og mangler som udgangspunkt blive betragtet som fabrikationsfejl og du kan få en ny vare eller pengene tilbage, hvis varen ikke kan repareres. Efter seks måneder og frem til 24 måneder skal butikken tage varen ind til undersøgelse. Viser det sig, at fejlen kan betragtes som en fabrikationsfejl, gælder de samme regler med, at du kan få en ny eller penge tilbage. Er fejlen derimod indtruffet efter købet kan du risikere at betale for undersøgelsen og også for reparationen, hvis du vil have det gjort. Disse reklamationsregler gælder også for brugte varer og udsalgsvarer. Der må højst foretages to reparationer på en vare, før kunden skal have en ny eller penge tilbage. Mht begreber som garanti, bytteret, returret og fortrydelsesret, så er det noget, som butikken frivilligt giver forbrugeren. De er ikke forpligtet ifølge købeloven. Det vil kort sige, at man som forbruger ikke kan fortryde et køb eller få byttet varen, hvis butikken ikke har skrevet eller aftalt det med dig. Hvis butikken giver lov til at bytte, får man som regel et tilgodebevis og det gælder i mindst fem år. REKLAMATIONSRET/GARANTI HOS LJ-Data. LJ-Data giver seks måneders garanti på alle produkter samt 1½ års reklamationsret.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under garantiperioden:
Varer der er under et halv år byttes straks til nyt fra vort lager såfremt dette er muligt (vi har en tilsvarende vare på lager) ellers; repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, med mindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, og at vi i øvrigt er enige i reklamationen.
LJ-Data kan ikke drages til ansvar for tabte data.

6. Retur / Fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris. Kunden skal dog selv afholde omkostningerne ved returnering.
Software pakker hvor forseglingen er brudt, kan ikke returneres.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.
Send varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.

7. Bestilling af server
Ved bestilling af en server kræver LJ-Data at profilen påkøber er udfyldt med navn, efternavn, adresse, telefon nr og en gyldig email. Når du lejer en server ved LJ-Data, accepterer du ikke at bruge serveren til andet end hvad den står angivet til. Hvis ikke du overholder dette, ser LJ-Data sig berettigede til at opsige lejeaftalen med omgående virkning, uden nogen art for tilbage betaling. Kunden er forpligtet til at kontakte LJ-Data hvis der skulle fremstå problemer med serveren, så LJ-Data kan rette fejlen. Dette kan gøres via vores Live Support, HelpDesk, Email.

8. Support af tredjepart plugins
LJ-Data er på ingen måde forpligtet til at yde support på anvendelse af tredjepart plugins, der er installeret på serveren også kendt som plugins, mods. Det er med andre ord kundens eget ansvar at finde ud af hvordan et plugin/mod virker, såfremt kunden har valgt at aktivere det på sin server, dog kan vi være behjælpelige med det. Bemærk at nogle plugins/mods ikke fungerer optimalt sammen med andre mods, hvilket ikke er LJ-Datas ansvar at sikre at de gør. Vi gør dog vores bedste hele tiden for at teste og sikre at så mange plugins/mods virker bedst muligt.

9. Fortrydelsesret hosting produkter
Du har som kunde altid 14 dages fortrydelsesret, så længe serveren ikke har været taget i brug på noget som helst tidspunkt. Er serveren allerede taget i brug frafalder din fortrydelsesret omgående og det vil ikke længere være muligt at få lejeudgiften for den valgte periode returneret. Bemærk at der er tale om en serviceydelse og ikke et håndgribeligt produkt.

10. Bestilling af shroudBNC
Når du bestiller en shroudBNC ved os. Så har vi et par krav som er vigtigt for dig som kunde, at du overholder. Ved brud af QuakeNets regler (www.quakenet.org/rules) vil din sBNC blive slettet, og INGEN form for tilbagebetaling vil blive givet.

11. Opsigelse
Opsigelse af en service hos LJ-Data sker helt automatisk når dit produkt udløber. Medmindre du forlænger lejeperioden, du skal altså ikke foretage dig noget, hvis du ikke længere ønsker at anvende LJ-Datas ydelser. Lejeperioden er uopsigelig i den forudbetalte periode. Det er også kundens eget ansvar at planlægge hvor lang tid lejeperiode der ønskes.

12. Misbrug af systemerne
Groft misbrug eller lignende arter af misbrug på LJ-Datas systemer eller ydelser kan medføre nedlukning af kundens konto og de ydelser/produkter kunden måtte have betalt for på daværende tidspunkt.

Kundeservice
Fravigelse af salgs- og leveringsbetingelserne kan kun ske skriftligt med lj-datas ejere.
De anførte priser er inklusiv moms, men eksklusiv forsendelsesomkostninger.

Der tages forbehold for trykfejl, pris- og kursændringer samt ændringer i
produkternes specifikationer.

 


EnglishFrenchGermanFinnishNorwegianSwedish  

     
40